Pazarlama; müşterilerimize ve paydaşlar toplum için genel olarak değer yaratma haber etme sunma ve değişim için kurumsal süreçleri icereren faaliyetler

Pazarlama ; planlama üretme ve satış sürecinin tamamını kapsar

Pazarlamada temel kavramlar
İhtiyaçlar istekler müşteri memnuniyeti ürün müşteri sadakati pazarlama miyoplugu

İhtiyaçlar;insanlığın temel zorunluluklaridir ve sinirlidir.Asla sınırsız olmaz
İstekler; sınırsızdır

Pazarlama Miyoplugu;
Üreticiler ve satıcılar ilgi odağı olarak kendi ürünun üzerinde dururlar.urunun özellikleri tüketicinin sorunları çözme açısından ne anlam ifade ettiğini göz ardı etmesi olayını pazarlama miyoplugu denir.

Pazarlama Tanımında Yer Alan Önemli Hususlar
1.pazarlama bir değişim sürecidir
2.pazarlama , insan ihtiyaclarinin karsilayicidir
3.pazarlama sadece kar amacı isletmelere has bir faaliyet değildir.(örn vakıfların reklam yapması yada kamu kuruluşların reklam yapması)
4.alici ve satıcı olan bir pazar olamak zorunluluğu.
5.

Tüketici davranışları

Kişisel arzu,istek ve ihtiyaçları için ürünleri satın alan yada satın alma kapasitesinde olan gerçek kisidir.

Müşteri=alıcı aynı kişidir
Tüketici herkes

Müşteri mal veya hizmetler için odeme yapan kişi

Pazarlama çabaları ve durumsal çabalar
1.urun , ekonomik,fiyat, teknoloji,tutundurma,politik,dağıtım, kültürel

Maskov ; insanın ihtiyaçlari belli bir sırada gider.fizyolojik,güvenlik,

Freudian ;

İd; ilkel benlik (tatmin edilememiş duygular
Ego ;benlik
Superego;

Pavlovian;
İnsanlar bir ürüne önce şartlandidilir ve sonra satış yapılabilir ve o şartlanma dan çıkmak için ise o ürünün farklı göstermek

Pazarlama bilgi sistemleri

Yeni fırsatların tespiti

İşletmeler için pazarlama ile ilgili kararların için bilgilerin toplanması islenmesi saklanması  ve gerektiğinde kullanabileceğiniz.

Pazarlama yöneticisi
👇
İhtiyaç duyulan bilgi
👇
Karar destek sistemi>veri ambarları,bilgi işlem uzmanlar>pazarlama modelleri
👇
Veri kaynakları
Firma kayıtları
Pazarlama araştırması
Pazar işlem raporları
👇
Pazar çevresi
👉☝

Planlama, bilinmeyen gelecekte arzu edilen şeylerin meydana gelmesini sağlamak için şu anda ne yapılması gerektiğidir.
– Tahmin, gelecekteki olası olayların bir projeksiyonudur.

Araştırma sürecindeki aşamaları sıralamak
– Problemin teşhis ve tanımlanması
– Veri kaynaklarının belirlenmesi
– verilerin toplanacağı ana kütlenin belirlenmesi ve bu ana kütleden uygun örneğin seçimi
– Verilerin toplanmasında kullanılacak yöntemlerin seçimi
– Verilerin toplanması
– Verilerin cetvellenmesi, analizi ve yorumu
– Araştırma raporunun hazırlanması ve sunuş

Tüketici Pazarı
Tüketici pazarlarını tanımlamak
– Tüketici pazarları kişisel ya da aile içi tüketime yönelik dağınık pazarlardır
Güdü ve güdülenme kavramlarını açıklamak
– Güdü uyarılmış ihtiyaçtır. Güdülenme O ihtiyacın karşılanma arzusudur.
İhtiyaçlar hiyerarşisini belirtmek
– İhtiyaçlar hiyerarşisi fizyolojik ihtiyaçlardan başlayarak sırasıyla güvenlik, aidiyet, saygınlık ve kendini gerçekleştirme ihtiyaçlarıdır

Tüketici satın alma karar sürecini açıklamak
– Tüketici satın alma kararları problemin belirlenmesi, gerekli veri ve bilgilerin edinilmesi, seçeneklerin değerlendirilmesi ve ürün satın alma kararının alınması aşamalarını içerir.

Endüstriyel pazarın nitelikleri ve pazar türlerini açıklamak
Endüstriyel ürünlerin satıldığı pazarlar, üreticiler pazarı, aracılar pazarı, işletmeler pazarı, kar amacı gütmeyen kurumlar pazarı ve devlet pazarı olarak beş bölümden oluşmaktadır. Endüstriyel pazarın nitelikleri Endüstriyel (örgütsel) pazar, ürünün nasıl tanıtılacağı, fiyatlandırılacağı ve satılacağını etkileyen pek çok yönde tüketim ürünleri pazarından farklıdır.
Bu farklılıkları üç kısımda incelenebilir:
– Endüstriyel (örgütsel) talebin yapısı
– Alıcı-satıcı ilişkilerinin yapısı
– Pazarlanan ürün türü ve ürünün satılma biçimi

Bir mal değerinin para ile belirtilmesine o malın fiyatı denir. Gerçek fiyat (pazar fiyatı) ve kuramsal fiyat (normal fiyat) olmak üzere iki bölümde incelenebilir.

Fiyat kararlarında göz önünde tutulması gereken temel etkenleri sıralamak
– Fiyat kararlarında şu etkenler fiyatlandırmayı temelden etkiler: Fiyatlandırma amaçları, maliyet giderleri, talep, pazardaki rekabet, devlet.

Fiyatlandırmada uygulanan temel yöntemleri özetlemek
– Fiyatlandırmada uygulanan temel sistemler şunlardır: Maliyete dayalı sistemler, rekabete dayalı sistemler, talebe (tüketici değerine) dayalı sistemler